آموزش زبان HTML (جلسه ۴۴)

نحوه ارجاع یک کاربر به آدرس URL دیگری در اچ تی ام ال (HTML)

گاهی اوقات نیاز داریم تا پس از آنکه کاربری وارد یکی از صفحات وب سایت ما شد پس از مدت زمانی از پیش تعیین شده، کاربر به صورت خودکار به صفحه یا وب سایت دیگری ارجاع داده شود. برای روش شدن این مطلب کد زیر را وارد ویرایشگر متن خود می کنیم:

<!DOCTYPE html>
<html>
     
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <meta name="description" content="سایت عصر فنون مرجع تخصصی آموزش زبان های برنامه نویسی, آموزشی و پایان نامه">
        <meta name="keywords" content="آموزش آنلاین, فروشگاه آنلاین,پایان نامه و پروژه های دانشگاهی">
        <meta name="author" content="abolfazl esmaili">
        <meta http-equiv="refresh" content="30">
        <meta http-equiv="refresh" content="3; url=http://www.google.com/">
        <title>asrefonon</title>
    </head>
     
    <body></body>
</html>

همانطور که ملاحظه می شود داخل تگ meta از Attribute یی تحت عنوان http-equiv استفاده کرده ایم (لازم به ذکر است که عبارت equiv مخفف واژه equivalent به معنی “معادل” می باشد). سپس مقدار این Attribute را برابر با refresh قرار می دهیم. به خاطر داشته باشیم که کلید واژه refresh را می بایست داخل دو علامت ”  ” قرار داد. در ادامه کلید واژه content را نوشته و یک علامت ” قرار می دهیم. پس از علامت ” می بایست مقدار زمانی را که می خواهیم در صفحه مانده سپس به لینک مقصد ارجاع داده شویم را به واحد ثانیه وارد کنیم. به طور مثال در این آموزش می خواهیم بعد از سه ثانیه به صفحه دیگری ارجاع داده شویم. سپس یک علامت ; قرار داده و با یک فاصله کلید واژه url را می نویسیم (به خاطر داشته باشیم که url مخفف واژگان Uniform Resource Locator است. به طور کلی منظور از url آدرسی منحصر به فرد به هر فایل قرار گرفته روی شبکه اینترنت است) و مقدار آن را برابر با آدرس کاملی که می خواهیم به آن ارجاع داده شویم قرار می دهیم. به طور مثال در این آموزش قصد داریم تا پس از سه ثانیه به سایت گوگل ارجاع داده شویم. بنابراین آدرس /http://www.google.com را در نظر می گیریم. به خاطر داشته باشیم که قرار دادن علامت / پس از com اختیاری است اما چنانچه آن را در آدرس مد نظر خود قرار دهیم تا حدودی سرعت ارجاع به سایت مد نظر را افزایش می دهیم چرا که اگر این علامت در url قرار نگیرد، نرم افزار وب سرور (آپاچی) که روی سرور هاست نصب است و مسئول برقراری رابطه مابین مروگر کاربر و سرور است ابتدا یک علامت /  به آدرس مد نظر ما افزوده سپس مرورگر را به آدرس تکمیل شده ارجاع می دهد.
در نهایت یک علامت ” قرار داده و تگ متا را با استفاده از علامت < می بندیم. برای تست کردن این صفحه فایل را در مرورگر باز می کنیم:

عدم_نمایش_تصویر_در_مرورگر

حال پس از گذشت سه ثانیه این صفحه به سایت گوگل ارجاع داده می شود:

لینک_دادن_به_سایت_گوگل_در_اچ_تی_ام_ال

به طور کلی نحوه عملکرد این متاتگ به این شکل است که به مروگر دستور می دهد که “تصور کن داری این دستور را از وب سرور دریافت می کنی که به فلان آدرس بروی”. بنابراین مرورگر هم دستور را گرفته و بدون آنکه توجهی کند که آیا این دستور واقعاً از طرف وب سرور است یا خود فایل اچ تی ام ال، آن را اجرا می سازد.

221

اسماعیلی هستم مدیر عصر فنون. فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

پیشنهاد لحظه ای
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

توسط
تومان